Syyskaudella retki, oopperaa ja illanvietto

Aloitamme syyskauden retkellä Ahlaisiin. Noormarkkulaissyntyinen taiteilija Elin Danielsson-Gambogi (1861-1919) on tehnyt alttaritaulun Ahlaisten kirkkoon. Jo nuorena maailmalle lähteneen ja sittemmin Italiaan päätyneen taiteilijan töihin tutustuimme jo Didrichsenin museon näyttelyssä Helsingissä.

Samalla retkellä tutustumme myös Alvar Aallon yhteen mestarityöhön, Villa Maireaan Noormarkussa.

Don Giovanni-oopperan esitykseen 8. lokakuuta on varattu seuran jäsenille (seuralaisineen) lippuja. Edellisenä iltana esityksen ohjaaja Tapio Parkkinen esitelmöi Don Giovanni- oopperan maailmasta.

Italian kielen viikon (vk 43) teemana on Taide, tiede ja teknologia. Tampereella asuva Cristina Maffei tulee 22. lokakuuta kertomaan monelle tuntemattomasta Italian osasta, Alppien alueesta, ja valottaa aihettaan monesta näkökulmasta. Tilaisuus kaupunginkirjaston luentosalissa alkaa kello 18, ja luento tulkataan.

Syyskauden lopuksi vietämme yhteistä iltaa 11. marraskuuta Porin Ranskan-piirin kanssa.

Tarkemmat tiedot jäsenkirjeessä.

Tervetuloa tilaisuuksiin!